Friday, March 5, 2010

MUSBAH MULA MENGHITUNG HARI!!!

"Wooi...Ingatkah dulu masa UMNO baru masuk Sabah, Musbah supply kami dengan harga RM3000 hingga RM4000 satu ekor kepada JPPS untuk rakyat Kota Belud. Itulah Musbah kaya raya.. embeeek" kata Sang kambing.


Bila kemarau teruk di Kota Belud tidak pulak Datuk Musbah heboh seperti ketika banjir. Kenapa tiada gambar-gambar sawah yang kering kontang dalam blog YB Tempasuk itu? Kemarau bukan malapetaka kah? Mintalah peruntukan tambahan!!  Jelapang Padi? Sudah  jadi gurun sahara. Paip dibuka tetapi tiada air. Sungai sudah kering.

Apa Musbah buat? Datuk Musbah arah orang-orangnya salahkan Datuk Saleh dan Tan Sri Pandikar kerana musibah yang menimpa rakyat Kota Belud. Musbah lupa kah dia sekarang sudah jadi  YB dan pembantu menteri pertanian. Musbah lupakah dia sudah jadi YB dua penggal?

Hari ini KM Sabah umum perlantikan SSK sebagai Pengerusi BN Kota Belud kerana Musbah tiada ciri-ciri kepimpinan dan diketawakan pemimpin komponen BN kalau dia mempengerusi mesyuarat. Aduhai Musbah, bagus dari hari ini, mulailah menghitung hari kerana tidak lama lagi jawatan YB akan hilang!

jelapang padi yang kering kontang. Sedih kerbau dan bangau akibat kemarau

1 comment:

rojokobog said...

Salam Pipit,
Betul juga Pipit cakap, kemarau ni dah berlarutan berminggu-minggu, tak nampak dan tak dengar pula YB-YB sibuk sana sini mengurus air,apa yang kita dengar YB Yahya Hussin ada menyarankan agar penduduk berjaga-jaga musim kemarau pasal kebakaran... agaknya YB-YB takut poket dia orang ikut kemarau juga kalau turun padang musim kering ni...boleh tahan juga kepala otak kau ni Pipit..ini fakta dan bencana alam juga.