Thursday, March 4, 2010

AGROPOLITAN IDEA MUSBAH? SATU PEMBOHONGAN RAKSASA!

 
OTAK BEKU. MANA NAK CARI IDEA?
Agropolitan? Jelapang Padi?..idea Musbah. Konon. Adui dogok. Tak payah cakap. Satu Malaysia tahu itu BUKAN idea Musbah. Itu idea orang SEDIA dan IDS. Agropolitan campur-campur dengan KPLB. Tapi kena tabik Musbah sebab dia mudah, sensitif, peka, pantas dll, terhidu mana-mana projek yang ada duit!!. 

Pantang dia kalau tidak duduk di hadapan jadi PENGERUSI MESYUARAT. Mau nampak program dia punya idea. Bertangkup langit dan bumi barulah ada idea Musbah. Idea Musbah ada projek berduit! kejar mana projek ada duit kejar. Kongsi-kongsi lain cerita!. Lihatlah projek taliair kawang-kawang-kaguraan ada duit hampir 72 Juta. Saban waktu Musbah lawat, ambil gambar, siar diblog! Lepas itu umum idea Musbah. Begitu mudahkah dapat idea? Alap lagi mangan ding korok tinunu!

Pipit nak hinggap dulu. Otak pipit bercelaru memikirkan kerja kejar projek ada duit pilihan Bekas Ketua UMNO KB. Idea orang lain lantak jadi idea dia.. Jual kainpun idea Pakistan!

3 comments:

rojokobog said...

Salam Pipit,
Saya teringin sekali Datuk Musbah menjawap segala persoalan, pertuduhan dll yang Pipit timbul kan, jawap lah Datuk...berani kerana benar, takut kerana salah, betul tak Pipit?

PIPIT PEKEPA' said...

terima kasih atas komen RojoKobog.

rakyat KB terutama pengundi Tempasuk sudah memasuki fasa baru politik. Orang sekarang tidak mau lagi pemimpin yang pentingkan diri sahaja. Musbah tidak akan jawab kerana semua yang Pipit tulis adalah benar belaka.

aznur said...

biar betul kamuorang ini tulis2 sembarangan..kalu takada yb musbah, siapa mau bela rakyat di dewan negeri? takkan YB dari kinabatangan mau bela rakyat KB? cuba fikir pakai otak bukan main rasa2 jak.pasal agropolitan, yg dapat untung jomo kita jugak bukan jomo dari kota marudu.kalu jadik projek ini, siapa yang untung kalau dapat rumah sebiji dengan 3 bilik tidur lengkap dengan kemudahan sekolah, klinik, taman permainan macam di indah permai KK? tentu jomo kita juga kann. YB musbah cuma talian hayat utk dapatkan peruntukkan dari kerajaan, kalu dia tak ada siapa mahu berdepan dengan PM Malaysia?beranikah kita? sedangkan kita hanya pipit pekepa jak..sorry aah pipit...:)